12 Nisan 2008 Cumartesi

nişan pastası 5 katlı







Oldukça keyifli geçen bir hazırlık evresinden sonra nihayet evden cıkmadan son anda resmini çektiğim bu pasta 200 adet misafir için hazırlandı 78 adet yumurta 5 lt süt 5kg krem şanti 5kg muz 1,5 kg bitter sütlü çikolata ile 6 kutu pandispanya kullanılarak 3 günlük emeğin karşılığı olarak(diğer malzemeleri saymıyorum)yapılıp bu aşamaya geldi başta benden emeğini ,yüreğini, desteğini hiç eksik etmeyen Meral'e oğluşuma bakıp yükümü hafifleten anneme ve bana tam destek veren sevgili eşim ve telefonlarla uzaklardan arayıp bana destek olan herkese çok çok teşekkür ediyorum iyiki sizler varsınız diyorum ilk 5 katlı pasta tecrübesi olarak yiyenlerin görenlerin beğenisini kazanan pastamla gurur duyuyorum ve daha iyilerini yaparım inşallah diye temenni ediyorum

3 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Aysu
öncelikle nisanlı ciftimize ömür boyu mutluluklar dilerim, hayatları pastaları gibi tatlı olsun..
Seni de bu harika işten dolayı tebrik ederim, cok zor olan bir şeydir düğün pastayı nisan pastası yapmak, 2 kattan yukarı çıkamamış biri olarak elbette sorularım var. Profilde sorun demişsin soruyorum benden günah gitti..:)

1. Pasta için hazır pandispanya mı kullandınız? 6 kutu pandispanya demişsinde büyük boy pandispanyalarda satılıyor mu?

2. 5 katli pastayi evden cikartirken nasil bir onlem aldiniz, nasil tasidiniz pastayi nisan yerine..Benim bildigim pasta katlari pastanin kesildigi yerde takiliyor..Pasta oldukça ağır görünüyor buradan..

3. Pastanin kaplamasinda hangi kremayi kullandiniz? Beyaz renkli olan krema ayni seker hamuru gibi duruyor, yagli kremamıdir?

4.süsleme içinde sadece krem santımı kullandınız?

Bu merak varya bu merak olmaz olsun kimsede..:) ne olur merakimin kusuruna bakmayin, umarim sorularimla seni bunaltmadim, cevabini sabirsizlikla bekliyorum..
Tekrar ellerine saglik
sevgilerle

Adsız dedi ki...

süper süperrrrrrrrrrrrrrrrr olmuş:Dablacım eline sağlık:D

aysu dedi ki...

sevgili Ayşe
tabiki içtenlikle cevaplarım sorularını ve yorumlarınla bana vermiş olduğun destekten dolayı da ayrıca teşekkür ederim
Pasta için pandispanya un kullandım dr.oetcer pandispanya un ve yine aynı markanın sade kek unu ve de bazen birazda tropik aromalı sinangil kek un aslında bunları harmanlayarak kullandım diyebilirim.Pastamız oldukça ağırdı bir kişinin taşıyamayacagı türdendi o sorunuda şöyle çözdük :)) en alttaki üç katı eşim arabanın arkasına koydu arabamız kartal marka olunca bende yolculuk boyunca destekle arkadan müdahalede bulundum diğer iki kat ise arkadaşımın yardımıyla götürüldü tabi biraz stresli bir taşıma oldu ama neyseki sorun çıkmadan yerine sağsalim ulaştırdık çookkk şükür.pastamın kreması zambo marka krem şanti süt ile hazırlandı ekstra bir krema kullanmadık pastamızda muz ve çikolatayı yoğun şekilde kullandık pastamı oluşturmak için yeni bir fırın da almak zorun da kaldım en alttaki pasta 3 adet kek herbiri 9 adet yumurta ile toplam 27 adet yumurta ve diğer malzemelerle beraber pişirilerek oldu daha detaylı bilgi isterseniz size mail ile ulasabilirim ilginize tekrar teşekkür ederim ayrıca sizi yakından takip ediyorum ve pekçok konuda aydınlanıyorum bence çok iyi bir pastacısınız yaptıklarınızla gurur duymalısınız sevgiyle kalın